Szukaj na blogu

Zapiekanka z brokułem, rybą i makaronem

Znowu przegląd lodówki na obiad - wyjeżdżam na kilka dni i nie chciałam, żeby coś się zmarnowało. W zapiekance znalazły się: brokuł, młode marchewki, ryba, makaron i ser. Bardzo łatwa i naprawdę smaczna! Nie podaję dokładnych proporcji, bo tak naprawdę śmiało można je zmieniać, smak i tak na pewno pozostanie dobry.

Zapiekankę upiekłam w półokrągłej cwibakówce, ale każdy kształt formy będzie ok.

Składniki:

1 brokuł

kilka młodych marchewek

ugotowany makaron, u mnie świderki 

usmażona ryba - u mnie to były mrożone kostki z mintaja

Sos:

1 serek twarogowy z ziołami, użyłam Almette

2 jajka

Dodatkowo:

kilka plastrów żółtego sera na górę do zapieczenia (użyłam cheddara)

masło do posmarowania formy

bułka tarta do posypania formy

Przygotowanie:

Brokuła dzielę na małe różyczki i gotuję kilka minut w osolonej wodzie, odcedzam.

Powinien pozostać lekko jędrny.

Gotuję do miękkości makaron (chyba że masz już ugotowany).

Rybę obtaczam w mące i smażę (krótko, bo i tak "dojdzie" w zapiekance).

Po usmażeniu lekko ją rozdrabniam.

Obieram marchewki i kroję je na niewielkie kawałki.

Wszystkie składniki przekładam do miski i lekko mieszam (można wszystko lekko doprawić solą i pieprzem - ale ostrożnie, bo wszystkie składniki w trakcie przygotownaia był solone - po czym przekładam do posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą foremki.

Serek przekładam do miski, wbijam jajka i mieszam rózgą do powstania płynnego sosu.

Ten wlewam równomiernie do foremki.

Zapiekankę wstawiam do piekanrika nagrzanego do 180 stopni C na ok. 30 minut.

Po tym czasie na górze układam plastry sera i piekę jeszcze przez chwilę, do jego rozpuszczenia. 

Podaję na gorąco.








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger