Szukaj na blogu

Gulaszowa z makaronem

  Właściwie to miał być gulasz; bazę przygotowywałam wczoraj bo wiedziałam że dziś nie będę miała zbyt wiele czasu. Wróciłam do domu, miałam właśnie już zagęścić tenże gulasz, gdy doszłam do wniosku że chce mi się zupy. A zupa w sumie była gotowa :) Dogotowałam tylko makaron. Propozycja obiadowa więc dziś bardzo jesienna i rozgrzewająca. A popatrzcie, jaki piękny kolor sprawił dodatek ciemnego kakao!


Składniki:
600 g. chudego mięsa z szynki wieprzowej
2 cebule
pęk związanych liści: selera, lubczyku i pora
1 płaska łyżeczka ciemnego kakao
1 płaska łyżeczka słodkiej mielonej papryki
3 ziarna ziela angielskiego
gałązka świeżego tymianku
1 płaska łyżeczka majeranku
2 liście laurowe
2 ząbki czosnku
2 łyżki mąki pszennej
sól, pieprz do smaku
3-4 łyżki oleju
ok. 2 l. wody
makaron świderki
Przygotowanie:
 Umyte i osuszone mięso kroję w dość dużą kostkę. Do miseczki wsypuję łyżkę mąki i panieruję w niej każdy kawałek mięsa, po czym smażę je na patelni z niewielką ilością oleju - na rumiano z każdej strony. W garnku zagotowuję wodę, dodaję związane liście, gałązkę tymianku, ziele angielskie i liście laurowe. Podsmażone mięso przekładam do garnka, dolewam na patelnię resztę oleju i wrzucam pokrojone w grube kostki cebule. Oprószam cebulę lekko solą i chwilę smażę, żeby zmiękła, po czym dorzucam do niej kakao i paprykę. Mieszając smażę kilka minut, po czym dorzucam pozostałą łyżkę mąki. Mieszam i całość przekładam do garnka z mięsem. Gotuję wszystko na małym ogniu aż mięso będzie prawie miękkie, dorzucam majeranek i posiekany czosnek, doprawiam do smaku solą i pieprzem. Makaron gotuję w oddzielnym garnku al dente, przekładam do zupy i jeszcze chwilę gotuję razem.
Przepis autorski. 



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger