Szukaj na blogu

Pieczona papryka nadziewana mięsem i cukinią

  Faszerowana papryka to smaczny, łatwy i tani posiłek. Zazwyczaj do farszu dodaje się jakąś kaszę lub ryż, ale mnie wpadły w oko cukinie i pomyślałam, żeby je wykorzystać. Takie połączenie (mielonego z cukinią) wykorzystałam już kiedyś w tych kotletach - było pysznie, więc wiedziałam, że i tu się doskonale sprawdzi. Moje papryki podałam bez sosu, ale będzie do nich pasował i pomidorowy, i grzybowy.




Składniki na 8 sztuk:
8 białych papryk
2 niewielkie cukinie
2 ząbki czosnku
400 g. mięsa z karkówki, mielonego
do smaku: sól, pieprz, majeranek
4 łyżki oleju
parmezan do posypania
Przygotowanie:
 Cukinie ścieram na grubej tarce, przekładam na patelnię z 2 łyżkami oleju, lekko solę i smażę kilka minut, mieszając. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek i majeranek, smażę jeszcze chwilę. Do miski przekładam mięso i podsmażoną cukinię, mieszam dokładnie, doprawiam do smaku. 
Z papryk ścinam czapki (od ogonków), wydrążam gniazda nasienne  i faszeruję je masą z mięsa i cukinii. Tak  przygotowane układam w naczyniu do pieczenia, na dno którego wcześniej wlewam olej. Przykrywam szczelnie naczynie i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. na godzinę, po czym odkrywam je i piekę jeszcze 10 minut, by papryki się lekko zarumieniły.Przed podaniem oprószam startym parmezanem.
Przepis autorski.

                  


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger