Szukaj na blogu

Śledź w orzechowej panierce z grzybami leśnymi

  Moja dzisiejsza propozycja na piątkową rybkę to śledź panierowany w mielonych orzechach, podany z grzybami leśnymi, sałatą i sosem czosnkowym. Jeśli obawiacie się takiego połączenia to uspokajam, wg mnie danie jest pyszne i spójne smakowo. Zadbajcie tylko, żeby śledzie nie był za słone, bo ja ciut za krótko je wymoczyłam i było dość słono ;) 



Składniki na 2 osoby:
2 duże płaty fileta śledziowego (użyłam solonych)
kilka grzybów leśnych
1 jajko
1 pełna łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka mleka
2-3 łyżki mielonych orzechów laskowych
Dodatkowo:
szczypta słodkiej mielonej papryki 
mąka do oprószenia ryby
olej do smażenia
natka zielonej pietruszki
Przygotowanie:
Oczyszczone grzyby kroję w kawałki i na małej ilości oleju smażę na rumiano z odrobiną soli ok. 10 minut. Filety moczę w wodzie  o ile są solone, po czym porządnie osuszam na papierowym ręczniku. Oprószam je czerwoną papryką i mąką, dzielę je na 2 części. Z jajka, mleka i mąki robię dość gęste ciasto, każdy kawałek śledzia zanurzam w nim z obu stron, po czym przekładam na talerz z mielonymi orzechami i dokładnie go w nich obtaczam. Od razy smażę na średnio rozgrzanym oleju na rumiano z obu stron. Uwaga, olej nie może być zbyt gorący, żeby orzechy się nie spaliły, bo będą gorzkie. Rumiane śledzie układam na kawałkach sałaty polanych sosem czosnkowym, dodaję podsmażone ciepłe grzyby i posypuję natką pietruszki.
Przepis autorski.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger