Szukaj na blogu

Karkówka w warzywach (prawie po grecku)

Wszystko zaczęło się od tego, że przywiozłam od Rodziców sporo marchewki, pietruszki i selera. Zastanawiałam się, co sobie z nich ugotuję i przypomniała mi się ryba po grecku, którą bardzo lubię. Jednak w lodówce czekał ładny kawałek karkówki, stąd pomysł, by zamiast ryby po grecku zrobić karkówkę. Ostatecznie wyszło inaczej, bo w warzywach nie ma pomidorów, za to wykorzystałam sos po ostatnim pieczeniu boczku. 
Mięso jest rewelacyjne, bardzo kruche i delikatne, a tak przygotowane warzywa uwielbiam, więc dla mnie całe danie jest po prostu wyśmienite.




Składniki:
4-5 marchewek
3 pietruszki
kawałek selera
2 spore cebule
1 duży ząbek czosnku
kilka plastrów karkówki wieprzowej
1/3 szklanki sosu z pieczenia boczku (wszystko co zostało na blaszce zalałam wodą i tym sposobem powstał pyszny sos)
1 łyżeczka mąki pszennej 
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Warzywa myję, obieram i kroję w równą kostkę. 
Najpierw na oleju smażę do zeszklenia cebulę, potem dorzucam pozostałe warzywa, z wyjątkiem czosnku (smażyłam od razy w garnku z grubym dnem, w którym ostatecznie całość potrawy się dusiła), przykrywam i smażę na małym ogniu ok. 15 minut, mieszając.
Plastry mięsa lekko oprószam solą i pieprzem, a także odrobiną mąki. 
Obsmażam je na patelni, na rumiano z obu stron na niewielkiej ilości oleju. 
Przekładam mięso do garnka, na jego dno - warzywa przekładam na mięso. 
Pozostałości po smażeniu mięsa zalewam odrobiną wody i dokładnie zbieram z patelni, płyn przelewam do garnka. 
Dodaję też sos z pieczenia (jeśli go nie macie, wystarczy troszkę więcej wody), wstępnie doprawiam całość solą i pieprzem. 
Duszę pod pokrywką ok. 30 minut, od czasu do czasu mieszając. 
Dodaję posiekany czosnek, ewentualnie uzupełniam wodę. 
Mięso powinno być miękkie i kruche. 
Na koniec doprawiam do smaku.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger