Szukaj na blogu

Makaron z kurczakiem w sosie z pesto, z zielonym pieprzem i papryczką chili

Lubię kulinarne wyzwania, więc z radością podjęłam wyzwanie Ramy Smaż jak szef kuchni " 100 pomysłów na..." Bardzo spodobał mi się sam pomysł: dostaję kilka różnych produktów, i z udziałem tego wszystkiego mam stworzyć pyszne danie. Więc mam: Ramę Smaż jak szef kuchni, zielony pieprz, pesto z rukoli i makaron z atramentem z kałamarnicy. Postawiłam na prostotę i dodawszy kilka składników przygotowałam pyszny, aksamitny sos pachnący ziołami i czosnkiem, na bazie śmietanki, z kurczakiem; pikanterii dodał zielony pieprz i papryczka chili. A całość, już z makaronem i serem, smakuje po prostu wybornie.




Składniki:
ok. 400 g. fileta z piersi kurczaka
Rama Smaż jak szef kuchni - 3,4 łyżki 
1 niewielka cebula
1 duży ząbek czosnku
1 łyżka pesto z rukoli
1 płaska łyżeczka kurkumy
3/4 szklanki słodkiej śmietanki 30%
2-3 łyżeczki zielonego pieprzu w zalewie
1 łyżeczka drobno posiekanej czerwonej papryczki chili (bez pestek)
makaron wstążki,  u mnie czarny makaron z atramentem z kałamarnicy
sól, pieprz do smaku
Dodatkowo:
posiekana natka pietruszki
twardy ser typu parmezan
Przygotowanie:
Mięso kroję na niewielkie kawałki, oprószam solą i pieprzem. Cebulę siekam w drobną kostkę, czosnek przepuszczam przez praskę. Na rozgrzaną patelnię wlewam Ramę Smaż jak szef kuchni, czekam aż znikną bąbelki, co oznacza, że osiągnięta została idealna temperatura do smażenia, wrzucam posiekaną cebulę i smażę mieszając do jej zeszklenia. Dokładam czosnek i smażę razem 30 sekund. Następnie dokładam mięso i mieszając smażę ok. 5 minut; kurczak nie powinien się zbytnio przyrumienić. Dokładam pesto z rukoli oraz dolewam śmietankę, dodaję również kurkumę. Mieszam wszystko dokładnie, wstępnie doprawiam sos do smaku solą i pieprzem. Przykrywam patelnię i na małym ogniu duszę do 10 minut. Na koniec dorzucam pieprz odsączony z zalewy oraz drobno posiekaną papryczkę, podgrzewam razem, doprawiam ostatecznie do smaku. 
W międzyczasie gotuję makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu (w osolonej wodzie). Ugotowany makaron przerzucam na patelnię z kurczakiem, mieszam, wykładam na talerze. Każdą porcję posypuję posiekaną natką pietruszki oraz wykładam kilka cieniutkich plasterków sera. 






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger