Szukaj na blogu

Polędwiczki wieprzowe z papryką i czosnkiem

Rzadko kupuję suszone warzywa, ale wczoraj wpadła mi w ręce piękna, czerwona, suszona papryka. Słodka. Pomyślałam, że będzie świetnym i wygodnym dodatkiem do sosów czy zupy. Spodobała mi się dziś w mojej polędwiczce z patelni - z jej udziałem zrobiłam szybki, pyszny obiad. 




Składniki na 2 porcje:
1 polędwiczka wieprzowa - ok. 500 g.
1 mała cebula
2 łyżki suszonej czerwonej, słodkiej papryki
1 duży ząbek czosnku
3 łyżki oleju
ok. pół szklanki wody (będzie dolewana na patelnię stopniowo)
2 łyżki jasnego sosu sojowego
1 łyżeczka zimnego masła
1 łyżka posiekanej natki pietruszki 
sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Z polędwiczki ostrym nożem ścinam białe włókna, po czym mięso kroję na plasterki grubości 1,5 do 2 cm. Rozgrzewam olej na patelni, układam płasko plasterki, podsmażam po 2-3 minuty z każdej strony - powinny się lekko zezłocić. W międzyczasie kroję drobno cebulę. Dorzucam ją do podsmażonych polędwiczek, smażę na średnim ogniu przez kilka minut, do zeszklenia cebuli. Dosypuję suszoną paprykę, przykrywam patelnię i na małym ogniu podsmażam przez 5 minut. Następnie dodaję posiekany czosnek, dolewam kilka łyżek wody, oprószam wszystko solą i pieprzem, i dalej pod przykryciem duszę 15-20 minut. W trakcie duszenia na dnie patelni powinna być cienka warstwa wody. Po tym czasie dolewam sos sojowy, dodaję natkę pietruszki i zimne masło. Na koniec doprawiam potrawę ostatecznie do smaku solą i pieprzem.







Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger