Szukaj na blogu

Żeberka w coca-coli

 Słyszałam, czytałam - żeberka w coca-coli były od dawna w zakładce: do sprawdzenia. Sprawdziłam dziś - tyle że nie upiekłam, a udusiłam. Efekt jest ciekawy, rzeczywiście cola nadaje przyjemnej słodyczy; sos z jej użyciem, z pomidorami, słodką papryką i czosnkiem jest wyjątkowo głęboki w smaku. 




                   
Składniki:
1 kg żeberek wieprzowych (paski)
ok. 1 szklanki coca- coli
3 łyżeczki przecieru pomidorowego
1 łyżka soli
1 płaska łyżeczka pieprzu
1 łyżka słodkiej mielonej papryki
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju
Przygotowanie:
 Mieszam sól, słodką paprykę i pieprz, tą mieszanką dokładnie nacieram pokrojone w kawałki żeberka, odstawiam na 2 godziny do lodówki. Po tym czasie podsmażam je na oleju z obu stron na rumiano, przekładam do garnka i zalewam mieszaniną coca-coli z przecierem pomidorowym. Dodaję posiekany czosnek i na małym ogniu pod przykryciem duszę do miękkości żeberek. Jeśli sos zanadto się zredukuje, dolewam trochę wody. 
Przepis autorski.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger