Szukaj na blogu

Biały ser ze szpinakiem (do sałatek)

   Chciałam napisać, że domowy, ale to nie byłaby do końca prawda, bo ser kupiłam ;-)  Tzn. kupiłam zwykły, półtłusty twaróg w kostce. Wczoraj wpadłam na pewien pomysł,  i nie byłabym sobą gdybym go nie wypróbowała ;-) 
 Bardzo mi się spodobał efekt, a sałatka - pycha !

  
              

Składniki:
200 g. półtłustego lub tłustego twarogu w kostce 
250 g. świeżego szpinaku
1 ząbek czosnku
1 łyżka masła
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
  Dokładnie umyte liście szpinaku przekładam na patelnię z rozgrzanym masłem, lekko solę i smażę aż szpinak bardzo zmniejszy swoją objętość. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiam do smaku. Twaróg kruszę widelcem i przekładam na patelnię. Smażę ze szpinakiem ok. 6-8 minut, w tym czasie powinna oddzielić się serwatka. Gorącą masę przekładam na chwilę na gęste sito, do odcedzenia, a potem wyciskam w lnianej ściereczce - pozostawiam na noc, by ser porządnie obciekł.
Używam do sałatek, jak mozzarellę.
Przepis autorski.


.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger