Szukaj na blogu

Dynia duszona z czosnkiem, masłem i miodem

    Nie wiem, jako mogłam jeszcze kilka lat temu nie jeść dyni :) Pewnie tylko dlatego mnie to nie męczyło, że nie wiedziałam, jak doskonałym jest warzywem. Teraz ją wprost uwielbiam i przygotowuję na różne sposoby. Genialne warzywo, smakuje i na słodko, i na pikantnie.


 Dziś przygotowałam potrawkę - dynię duszoną z masłem i  czosnkiem, z miodowym posmakiem. Jej delikatny smak świetnie komponuje się z kurczakiem czy indykiem.






Składniki:

1/2 niewielkiej dyni 
2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju
2 łyżki zimnego masła
1 łyżeczka miodu 
sól, pieprz 
Przygotowanie:  
 Dynię kroję w kostkę 1x1 cm, usuwając oczywiście wcześniej twardą skórę za pomocą ostrego noża. Cebule kroję w dużą kostkę, wrzucam na patelnię z olejem, lekko solę i pod pokrywką doprowadzam do zeszklenia. Dodaję dynię, doprawiam solą i pieprzem, smażę razem przez ok. 5 minut, mieszając. Czosnek przeciskam przez praskę i dodaję na patelnię razem z łyżeczką miodu. Całość duszę jeszcze 2-3 minuty, na końcu dodaję zimne masło. Podaję jako dodatek do drobiu.
Przepis autorski.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger