Szukaj na blogu

Gołąbki z kurczakiem, ryżem i szpinakiem

   Dziś przygotowałam kolejny pyszny obiadek z głównym udziałem jednego z produktów, które dostałam ostatnio dzięki uprzejmości sklepu SYS, który- jeśli tylko chcecie, zaopatrzy Was w całkowicie naturalne suszone warzywa, a także w praktycznie gotowe potrawy. Nie ma czasu na gotowanie? Ten sklep temu doskonale zaradził ;) Dzięki takim produktom, jak użyty przez mnie dziś ryż ze szpinakiem można oszczędzić naprawdę dużo czasu.

  Gołąbki są wyjątkowo lekkie i delikatne, bo do ryżu ze szpinakiem ze sklepu SYS dodałam filet z kurczaka. Podałam je z czosnkowym, pomidorowym sosem, ale będą świetne także z sosem grzybowym lub serowym.








Składniki:

1 pojedynczy filet z kurczaka
1 opakowanie ryżu ze szpinakiem ze sklepu SYS
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka masła
sól, pieprz
10 liści kapusty włoskiej
1-1,5 l. bulionu drobiowego
2 liście laurowe 
Przygotowanie:
 Gotuję zawartość 1 torebki ryżu ze szpinakiem ze sklepu SYS, razem z oczyszczonym i umytym filetem z kurczaka i łyżeczką masła - wg przepisu na opakowaniu (ok. 12-15 minut). Ugotowane mięso odkładam, by lekko przestygło; ryż przekładam do miski, dodaję do niego przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiam do smaku solą i pieprzem. Mięso siekam w kawałki, dokładam do ryżu, mieszam dokładnie.
 Liście kapusty obgotowuję we wrzątku przez ok. 2 minuty, studzę, ścinam ostrym nożykiem grubą część.
Każdy liść napełniam porcją ryżu ze szpinakiem i kurczakiem, zawijam wszystkie gołąbki i układam je w garnku z grubym dnem (wcześniej wykładam dno garnka dodatkowymi liśćmi kapusty). Zalewam gorącym bulionem, dokładam liście laurowe i duszę na wolnym ogniu ok. 20 minut. Podaję z ulubionym sosem.
Przepis autorski.








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger