Szukaj na blogu

Ziemniaki z brukselką i kiełbaskami

Zupełnie nie miałam dziś pomysłu na obiad, więc gotowanie odbyło się tak: zajrzałam do lodówki, wyjęłam to co już wymaga użycia, dołożyłam ziemniaki i cebulę, pokroiłam, wrzuciłam na patelnię i razem smażyłam i dusiłam. Z doświadczenia wiem, że właśnie  takie dania wychodzą rewelacyjnie, co i tym razem się potwierdziło. Jedzonko było bardzo dobre 😊



Składniki (na 2-3 osoby):

4-5 większych ziemniaków

1 średnia cebula

10-12 główek brukselek

2 ząbki czosnku

1 mała słodka czerwona papryka

4-5 cienkich kiełbasek, u mnie śląskie

1 płaska łyżeczka suszonego tymianku

sól i pieprz

3-4 łyżki oleju do smażenia

1 łyżeczka masła

Przygotowanie:

Obrane i umyte ziemniaki kroję na spore kawałki, cebulę na duże piórka, brukselki na pół (wcześniej odrzucam zewnętrzne liście), kiełbaski na kawałki, paprykę w niewielkie paseczki.

Drobno siekam czosnek.

Rozgrzewam olej na patelni, wrzucam ziemniaki, oprószam je solą i pieprzem, i na dość mocnym ogniu smażę ok. 5 minut, mieszając.

Ziemniaki powinny w tym czasie stracić surowy wygląd, i lekko się zeszklić.

Wtedy dorzucam na patelnię: cebulę, brukselki, kiełbaski i czosnek.

Oprószam wszystko tymiankiem, pieprzem i znowu odrobiną soli.

Mieszam, i znowu smażę 5 minut na mocnym ogniu.

Zmniejszam moc palnika, wlewam ok. 1/3 szklanki wody, przykrywam patelnię i duszę wszystko 10-15  minut, delikatnie mieszając i ewentualnie podlewając wodą.

Gdy ziemniaki i brukselka staną się całkiem miękkie, dodaję paprykę i masło, i jeszcze pod pod pokrywką smażę 5 minut.

Doprawiam do smaku solą i pieprzem i od razu podaję.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger