Szukaj na blogu

Szczupak z masłem i czosnkiem pieczony z marchewką i lubczykiem

    Szczupaka, o ile pamiętam, jadłam chyba zazwyczaj smażonego. Dziś wyjęłam z lodówki te dwie rybki i zaczęłam zastanawiać się, jak je przygotować by nie było banalnie i nudno. Bardzo lubię ryby i chętnie do nich wracam; problemem jest jedynie zwykle niemożność kupienia na tyle świeżych, by mieć na nie prawdziwą ochotę :) Te z lodówek w supermarketach jakoś mnie zazwyczaj nie pociągają... 
 Na szczęście czasami mam ryby z Niezwykle Zaufanego Źródła ;)

Postanowiłam więc szczupaczki upiec, podkreślając ich smak czosnkiem i lubczykiem, a razem z nimi piekły się młode marchewka i cebulka. Danie wyszło cudowne w smaku, warzywa nabrały lekko cytrusowego aromatu, były słodkie i delikatne, a ich słodycz złamana nutką musztardy i kwaskowatymi pomidorkami - całość idealna. Lekka, pyszna.

  




Składniki :
ok. 2 kg świeżego szczupaka ( wypatroszonego, oczyszczonego, bez łba)
2 średnie marchewki
1 duża czerwona cebula
2-3 gałązki lubczyku
3 łyżki miękkiego masła
3 ząbki czosnku
2 łyżki delikatnej musztardy
15 pomidorków koktajlowych
 sól, czarny pieprz
kilka łyżek oliwy do pieczenia
Przygotowanie:
 Ryby osuszam papierowym ręcznikiem, solę w środku i na zewnątrz. Masło ucieram z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, dodaję do niego łyżkę musztardy, mieszam na jednolitą masę,  po czym smaruję nią rybę w środku. Cebulę siekam w cienkie plastry, nadziewam jej częścią rybę, dokładam również do środka po kilka pojedynczych listków lubczyku. Powierzchnię ryby smaruję pozostałą musztardą, oprószam pieprzem.
 Na dno blachy wlewam kilka łyżek oliwy, wsypuję marchew pokrojoną w cienkie plastry, dodaję pozostałe liście lubczyku i cebulę, wsypuję nacięte pomidorki koktlajlowe. Delikatnie solę warzywa, a na nich układam ryby. 
 Wstawiam blachę do piekarnika nagrzanego do temperatury 185 stopni C. na ok. godzinę.

Przepis autorski.

 









Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger