Szukaj na blogu

Żeberka pieczone z ziemniakami

Mam weekend leniwca, dosłownie. Powiedziałam sobie, że nie będę robić niczego, na co nie miałabym ochoty. Spacerujemy, czytamy, oglądamy filmy przyrodnicze o dalekich lądach i morzach (zimą najbardziej je lubię), a wczoraj wieczorem, z poziomu kanapy, z herbatką, owocami i lampką wina - dwa niepokojące filmy w klimacie "coś się za chwilę wydarzy". Lenimy się i odpoczywamy - lubicie ten sposób ładowania akumulatorów ? ;)
Wybrałam dziś też łatwy sposób na obiad, upiekłam żeberka, razem z ziemniakami, odrobiną marchewki i dużą ilością ziół. Pracy przy tym wszystkim niewiele, tyle w sumie żeby wszystko przyprawić, obrać ziemniaki i marchew, a reszta robi się praktycznie sama.
Obiad smakował fantastycznie - przyprawiłam dziś wszystko wysokiej jakości przyprawami ze sklepu Skworcu.pl




Składniki:
żeberka wieprzowe w paskach,  u mnie ok. 700 g
Przyprawy do żeberek:
1 łyżeczka soli
1 łyżka suszonego lubczyku, polecam sklep Skworcu
1 łyżka suszonego majeranku, polecam sklep Skworcu
1 łyżka pieprzu ziołowego, polecam sklep Skworcu
1 łyżeczka czosnku granulowanego, polecam sklep Skworcu
Dodatkowo:
1-2 marchewki
5-6 dużych ziemniaków
sól
kilka łyżek oleju
Przygotowanie:
Umyte i osuszone żeberka  nacieram mieszanką przypraw. Do naczynia w którym będą się piekły wlewam olej, układam przyprawione mięso i kawałki marchewek. Przykrywam wszystko folią aluminiową i piekę w temperaturze 190 stopni odo czasu gdy żeberka będą miękkie W tym czasie obieram ziemniaki i gotuję je ok. 15-20 minut w osolonej wodzie - powinny być lekko twarde. Podgotowane ziemniaki przekrajam na pół i dokładam do żeberek, oprószam je majerankiem - zdejmuję folię aluminiową i piekę dalej jeszcze ok. 20-25 minut. Wszystko w trakcie pieczenia podlewam 2-3 razy tłuszczem z dna naczynia. Danie jest gotowe, gdy ziemniaki się zarumienią.


                    

                    



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger