Szukaj na blogu

Zapiekanka makaronowa z brokułem, mozzarellą i orzechami

Nie miałam dziś pomysłu, co zrobić na obiad, a na dodatek wyjątkowo nie chciało mi się gotować - więc poszłam na łatwiznę i zrobiłam zapiekankę. To zawsze dobre wyjście z takiej sytuacji. Trzeba co prawda trochę przygotować produkty, ale w sumie dość małym nakładem pracy powstaje solidny i tani obiad. Makaron jest wyśmienity - delikatny, mięciutki, zatopiony w masie ze śmietanki i jajek; brokuły są soczyste, a orzechowa posypka i podprażone pestki dyni dodają całości smaku. Polecam, gdy będziecie mieli kuchennego lenia :)


Składniki:
1 świeży brokuł
100 g. mieszanki orzechów: laskowych, włoskich, nerkowców i migdałów
ok. 200 g. makaronu  świderki
duża garść pestek dyni
100 g. tartej mozzarelli
2 łyżki posiekanej świeżej bazylii
350 g. śmietany 30%
3 jajka
sól, pieprz
świeżo starta gałka muszkatołowa do smaku
Dodatkowo:
masło do posmarowania formy
bułka tarta do posypania formy
Przygotowanie:
Brokuła gotuję w lekko osolonej wodzie do momentu, aż będzie półmiękki. Makaron gotuję al dente. Orzechy przepuszczam przez maszynkę lub miksuję blenderem - prawie na mączkę, dodaję do niech odrobię soli. Formę dokładnie natłuszczam masłem i oprószam bułką tartą, wykładam odcedzony makaron i podzielony na różyczki brokuł, posypuję wszystko posiekaną bazylią. Śmietanę roztrzepuję z jajkami, doprawiam solą, pieprzem i gałką muszkatołową, a następnie wylewam na makaron i brokuł. Całość posypuję startą mozzarellą, na górę wysypuję mączkę orzechową i pestki dyni. Formę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. na ok. 30 minut.


                    

                   


                   



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger