Szukaj na blogu

Domowa szynka miodowa z 3 rodzajów mięsa


  Tak bardzo rozsmakowaliśmy się w domowej szynce, że na pewno nie będę już kupowała gotowej w sklepie. Codzienne śniadanie z własnoręcznie upieczonym chlebem i wędliną zrobioną w szynkowarze ze sklepu jelitawieprzowe.pl smakuje po prostu wspaniale i jak na razie, od prawie dwóch tygodni wcale nam się nie znudziło :)
Tym razem przygotowałam szynkę z 3 rodzajów mięsa, i nadałam jej lekko miodowy smak, z delikatną słodyczą- muszę przyznać, że jest pycha. Przy następnej pewnie skuszę się na dodanie warzyw, ciekawa jestem efektu (tylko pewnie użyję dodatkowo żelatyny).
Bardzo zachęcam wszystkich do kupna szynkowaru, to urządzenie mnie nieustannie zachwyca. Jestem pewna, że jeśli spróbujecie choć raz przygotować w nim własną szynkę, podzielicie moją opinię!




Składniki:
800 g. szynki wieprzowej
300 g. fileta z piersi kurczaka
300 g. fileta z uda kurczaka
dodatki:
2 łyżeczki soli peklującej
1 łyżeczka miodu
3 ząbki czosnku
0,5 łyżeczki czarnego mielonego pieprzu
1 łyżka suszonego majeranku
0,5 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
Przygotowanie:
  Ucieram na pastę miód, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, pieprz i  paprykę. Umyte i dokładnie osuszone mięso nacieram bardzo dokładnie przyprawami i układam w woreczku do szynkowaru. Zostawiam na noc w lodówce, po czym zamknięty szynkowar wstawiam do garnka z wodą (powinien być prawie cały zanurzony) i parzę przez 1,5 godziny kontrolując temperaturę - 80-85 stopni C. Pozostawiam mięso w szynkowarze na 12 godzin w lodówce.
Przepis autorski.





Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger