Szukaj na blogu

Tofu smażone z kapustą pekińską i makaronem naleśnikowym

Moja dzisiejsza propozycja na obiad jest lekka, bezmięsna, ale zapewniam Was że bardzo sycąca i pyszna. Współpraca ze sklepem nasushi.pl bardzo mnie inspiruje :) Mam wielką ochotę na kuchnię orientalną i nowe smaki:) Nie byłabym jednak sobą, gdybym korzystała z gotowych przepisów, więc oczywiście wymyśliłam coś swojego :) Są tu w sumie trzy podstawowe składniki: kapusta pekińska, tofu i makaron naleśnikowy, który sama wcześniej zrobiłam. Może mój pomysł Was także zachęci do takich wariacji? 


Składniki:

200 g. tofu
3 łyżki jasnego sosu sojowego
3 łyżki ciemnego sosu sojowego
1/2 średniej kapusty pekińskiej
1 łyżka białego sezamu
2 ząbki czosnku
2,5 łyżki oleju rzepakowego
kilka kropli oleju arachidowego
Makaron:
2 żółtka
1 łyżka mąki pszennej
kilka łyżek mleka sojowego
szczypta soli
1 łyżeczka czarnego sezamu
odrobina oleju do posmarowania patelni
Przygotowanie: 
Tofu kroję w kostkę i marynuję w jasnym sosie sojowym.
Ze składników na makaron robię ciasto o dość gęstej konsystencji. Dużą patelnię smaruję olejem, smażę cienkiego naleśnika. Zwijam go w rulon i kroję na cienkie plastry. Rozwijam plastry, by powstał długi makaron.
Na dno rozgrzanego woka wylewam 2 łyżki oleju,wrzucam pokrojoną w słupki kapustę, pokrojony w plasterki czosnek i biały sezam, smażę kilka minut mieszając,aż kapusta zmięknie. Zdejmuję ją w patelni, wycieram patelnię ręcznikiem , wlewam łyżeczkę oleju i wrzucam odsączone tofu. Smażę je kilka minut, aż się zrumieni, po czym dolewam odlaną marynatę razem z ciemnym sosem sojowym. Smażę jeszcze chwilę do odparowania płynów. Dokładam kapustę i makaron, posypuję czarnym sezamem. Podaję gorące z sosem słodko-kwaśnym.












Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger