Szukaj na blogu

Seler naciowy duszony z masłem i czosnkiem

Zapraszam po mój sprawdzony przepis na bardzo smaczny seler naciowy.
Prawda, że czasem kupujemy warzywa, które potem leżą zapomniane gdzieś w szufladzie lodówki ? Przyznam się, że u mnie tak zdarza się z selerem naciowym, bo zazwyczaj kupuję go gdy mam w planach świeże surówki czy sałatki, i nigdy nie zużywam go od razu w całości. Dlatego dziś postanowiłam go udusić i podać jako ciepły, warzywny dodatek do obiadu. Doprawiony lekko czosnkiem, miodem i gałką muszkatołową nabrał całkiem nowego charakteru :) Serdecznie Ci polecam taką selerową potrawkę !



Seler naciowy duszony z masłem i czosnkiem przepis
Składniki:

1 opakowanie selera naciowego
1 łyżka masła
2 łyżki mleka
1 ząbek czosnku
0,2 łyżeczki miodu
szczypta gałki muszkatołowej
sól, pieprz do smaku
szczypiorek
chili w płatkach do posypania
Przygotowanie:
Dokładnie umyte łodygi selera obieram z nitek i kroję w kostkę, wrzucam do rondla z masłem. Na wolnym ogniu pod przykryciem duszę (mieszając od czasu do czasu) 10 minut, po czym dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, mleko, miód i gałkę muszkatołową. Doprawiam solą i pieprzem, duszę jeszcze chwilę razem. Zestawiam z ognia, dodaję posiekany szczypiorek. Podaję np. do smażonej ryby.


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger