Szukaj na blogu

Sałatka z jajkiem i bakłażanem

  Moje piękne śniadanie nastawiło mnie bardzo pozytywnie i teraz mogę przenosić góry :) Pyszna sałatka Moi Drodzy, bardzo sycąca i konkretna - może być właściwie daniem obiadowym. Bakłażany, jak zawsze podkreślam, lubię pod każdą postacią, a dziś mogłam połączyć je ze wspaniałymi jajkami które przywiozłam z mojego Podlasia - kolor żółtek mówi sam za siebie :)
 Miłego dnia !





Składniki:
1 średni bakłażan
2 jajka, jeszcze ciepłe, ugotowane na twardo
kawałek czerwonej papryki
posiekany szczypiorek
sól ziołowa
świeżo mielony czarny pieprz
oliwa
Przygotowanie:
  Bakłażana kroję w plastry grubości ok. 0,5 cm, lekko oprószam solą ziołową i smażę po 2-3 minuty z każdej strony na niewielkiej ilości oliwy. Gdy są złote, przekładam je na chwilę na talerz wyłożony papierem do odsączenia. Jajka kroję na 4 części, paprykę w cienkie paseczki. Układam porcje na talerzach: po jednym jajku i połowie plastrów bakłażana, całość posypuję obficie szczypiorkiem, oprószam pieprzem i solą do smaku. Można podać z majonezem.
Przepis autorski.



                  



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger