Szukaj na blogu

Tortilla z serem, pieczarkami i pikantnym kaktusem

  Mam dziś chandrę. Sprzątanie czeka od rana, pranie czeka, godziny uciekają mi między palcami - nie mam pojęcia, dlaczego. Macie tak czasami ? Obiad wymyśliłam szybki i nieskomplikowany - przydały się gotowe tortille, do nich trochę dodatków, piekarnik i gotowe. Moje dzisiejsze danie w dużej mierze powstało z pysznych, meksykańskich produktów: użyłam pszenne tortille i pikantny kaktus ze sklepu Arriba. Jednak charakter obiadu pozostał w naszym klimacie: nadzienie z pieczarek i sera, jogurtowy sos czosnkowy. Całość pyszna.

  Może jeszcze na tę straszną dzisiejszą melancholię wymyślę jakiś deser ;)




Składniki na 2 porcje:
2 duże tortille pszenne, polecam sklep Arriba
0,4 kg pieczarek
2 średnie cebule
natka pietruszki wg uznania
tarta mozzarella
2 łyżki kaktusa w zalewie ze sklepu Arriba
Sos czosnkowy:
0,5 szklanki gęstego jogurtu
1 łyżeczka soku z cytryny
0,5 płaskiej łyżeczki ciemnego cukru
2 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
 Umyte pieczarki kroję w cienkie plasterki, cebulę w dużą kostkę. Cebulę smażę na oleju do zeszklenia, po czym dodaję pieczarki, lekko solę całość i duszę pod przykryciem ok. 15 minut. Pieczarki powinny pozostać jasne. Dodaję posiekaną natkę pietruszki, doprawiam do smaku solą i pieprzem. 
 Na każdej tortilli rozkładam trochę sera, a na nim układam połowę przesmażonych pieczarek. Posypuję je znów serem i składam tortillę tak, by wygodnie się ją trzymało. Zawijam w folię aluminiową i wkładam na 15 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. 
  W międzyczasie mieszam składniki sosu: jogurt, przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z cytryny i cukier, doprawiam do smaku solą i pieprzem.
 Po wyjęciu podgrzanych tortilli dokładam na każdą po łyżce sosu czosnkowego i posypuję je posiekanym kaktusem.  Podaję na gorąco
Przepis autorski.


               

               

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger