Szukaj na blogu

Szybka zupa ogórkowa

   Wczoraj miałam pół godziny na przygotowanie czegoś smacznego na obiad. Zajrzałam do lodówki, przeanalizowałam jej zawartość - jest rosół, są warzywa. No i jest gotowy przecier z ogórków kwaszonych Develey. W tym momencie już miałam uśmiech na twarzy :) Nie dość że pyszna zupa, to jeszcze była jak znalazł na ponury dzień i jak to u mnie w takie dni zazwyczaj bywa - na lekki ból głowy.

 Rzadko wykorzystuję półprodukty w kuchni, raczej jestem zwolenniczką robienia wszystkiego własnoręcznie od a do z, ten jednak przecier bardzo Wam Kochani polecam. Jako smakosz wspaniałych ogórków kiszonych, jakie przygotowuje moja Mama stwierdzam, że przecier ma bardzo dobry smak. Nie za kwaśny, czysty smak kiszonych ogórków.


 Zupa wyszła pyszna i z całą pewnością choć słoiczek przecieru będę miała na wszelki wypadek w kuchennej szafce.





Składniki:

1 litr rosołu/bulionu
1 słoiczek przecieru z ogórków kwaszonych Develey
1 średnia marchewka
4-5 średnich ziemniaków
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
pieprz do smaku
1-2 łyżki posiekanej natki zielonej pietruszki
1 płaska łyżka mąki pszennej
odrobina oliwy Oliviana Develey
2 łyżki masła
Przygotowanie:
 Obieram ziemniaki i marchew, ziemniaki kroję w niewielkie kawałki, marchew w plasterki. Gotuję ziemniaki w lekko osolonej wodzie, na kilka minut przed końcem gotowania wrzucam marchew.Rosół/bulion podgrzewam, dodaję przecier z ogórków, zagotowuję. Na odrobinie oliwy smażę pokrojoną w kostkę cebulę, gdy się zeszkli dodaję masło i mąkę, tworząc jasną zasmażkę. Dolewam na patelnię kilka łyżek zupy, po czym przelewam wszystko do garnka i mieszam. Dodaję posiekany czosnek, natkę pietruszki i ugotowane warzywa, doprawiam do smaku solą i pieprzem. 
Przepis autorski.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger