Szukaj na blogu

Knedle szpinakowe zapiekane ze śmietaną i mozzarellą

   W ogóle nie przemyślałam wczoraj co będzie dziś na obiad, lodówka prosi się o uzupełnienie zapasów- jednak znalazłam w niej świeży, piękny szpinak. A ziemniaki zazwyczaj w domu są  :) 
Ziemniaczane knedelki wzbogaciłam więc szpinakiem z masłem i całość zapiekłam w śmietance z jajkiem i mozzarellą. Powstało pyszne, bardzo sycące danie.



                  



Składniki:
1 kg ziemniaków
1 jajko
100-150 g. świeżego szpinaku 
1 łyżka masła
sól, pieprz do smaku
3-4 łyżki mąki pszennej plus mąka do podsypywania
Sos:
1 szklanka śmietanki 18% (słodkiej)
2 jajka
szczypta soli
Dodatkowo:
ok. 0,5 szklanki tartej mozzarelli
oliwa do posmarowania formy
Przygotowanie:
 Gotuję do miękkości ziemniaki. Liście szpinaku dokładnie myję, urywam ogonki i przekładam je na patelnię z rozpuszczonym masłem. Smażę ok. 5 minut, przekładam do ciepłych ziemniaków i razem duszę, doprawiam masę solą i pieprzem. Dodaję mąkę i jajko - ciasto powinno być bardzo miękkie. Przekładam ciasto na podsypaną mąką stolnicę, formuję wałek o średnicy ok. 10-12 cm, nożem kroję go na plastry. Formę do zapiekania smaruję oliwą, układam knedle, posypuję je połową startej mozzarelli. Śmietankę roztrzepuję z jajkami i szczyptą soli, wlewam do formy. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. na 30 minut, po czym posypuję resztą mozzarelli i piekę jeszcze 5-6 minut (można użyć funkcji grill) do zrumienienia sera. Podaję na gorąco.
Przepis autorski.


               

              

              

              

              
              
                   
                             



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger