Szukaj na blogu

Pierożki z kurczakiem i marchewką

    Wyglądają niczym główki czosnku - zawadiacko :) A powstały, bo chciałam wykorzystać mięso i warzywa z rosołu. Polecam Wam nowy sposób na ciasto, dodałam do niego masło i faktycznie to jest to- jest miękkie, bardzo elastyczne, skleja się genialnie - nie ma najmniejszego problemu z przygotowaniem pierożków. Farsz jest leciutki i soczysty, posmakuje dzieciom. Z tej porcji mąki (użyłam świetnej mąki pszennej T 750 ze sklepu Kłos-Pol) zrobiłam 35 sztuk.





                     


Składniki na ciasto:
2,5 szklanki mąki pszennej T 750, polecam mąkę firmy Kłos- Pol
1 żółtko
20 g. miękkiego masła ( 1/10 kostki)
szczypta soli
ok. 1 szklanka gorącej wody
Farsz:
250 g. mięsa drobiowego z rosołu
3 ugotowane marchewki
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
0,5 łyżeczki pieprzu cayenne
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
 Składniki farszu blenduję i doprawiam. Mąkę, masło, sól i żółtko przekładam do miski, stopniowo dolewam wodę i najpierw łyżką, a potem ręką zagniatam jednolite ciasto (ewentualnie podsypuję odrobinę mąką). Rozwałkowuję ciasto na placek grubości ok. 3-4 mm, wycinam kółka (u mnie średnica 9,5 cm). Na środek każdego kółka wykładam porcję farszu. Sklejam brzegi kółka, składając je jak harmonijkę, aż całe kółko się zamknie - dokładnie sklejam powstały dzióbek. Tak przygotowane pierogi gotuję w posolonym wrzątku 3-4 minuty od wypłynięcia na powierzchnię. Podaję z podsmażoną cebulką.
Przepis autorski.

                   

                   


                  

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger