Szukaj na blogu

Szpinak duszony z masłem, śmietanką i czosnkiem

To bardzo tradycyjny sposób na szpinak - też tak go przygotowujecie? 

 Muszę się przyznać, że przez 3/4 mojego życia szpinaku nie jadałam - miałam w pamięci wspomnienie z dzieciństwa, gdy w czasie wizyty u rodziny dostałam takie zielone... no właśnie, zielone coś bez smaku:) Wtedy wydało mi się okropne i przez długie lata takim pozostało w mojej pamięci :)

  Ale odkąd gotuję sama uważam już całkiem inaczej, szpinak jest wspaniały, wymaga tylko kilku dodatków i delikatnej, krótkiej obróbki. Spróbujcie także dodać odrobinę świeżo startej gałki muszkatołowej- też wspaniale smakuje ;)
                   



Składniki:
500 g. świeżych liści szpinaku
2 łyżki masła
0,3 szklanki słodkiej śmietanki (użyłam 30%)
3 ząbki czosnku
szczypta soli
duża szczypta pieprzu
suszone płatki chili do posypania
gęsty jogurt do ozdoby
Przygotowanie:
 Liście dokładnie myję w zimnej wodzie, ewentualnie urywam ogonki (ja zostawiam, bo je lubimy). Na patelni rozgrzewam masło i wrzucam osuszony szpinak, bardzo delikatnie solę - lepiej dosolić po próbie. Chwilę smażę, liście zmniejszą mocno objętość. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, smażę minutę razem, dodaję pieprz i śmietankę - jeszcze moment podgrzewam. Przekładam całość na talerz, oprószam chili, dodaję kleksy jogurtu. Podaję na ciepło.
Przepis autorski.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger