Szukaj na blogu

Kotlety z kalafiora i kaszy jaglanej

Lubię kalafiory i w sumie mogę je jeść ot, zwyczajnie ugotowane, bez znudzenia choćby i przez cały tydzień. Lubię też na szczęście trochę eksperymentować, i ogólnie moja miłość do gotowania jest większa niż moje lenistwo. Dzięki temu jemy różnorodnie i nie dopada mnie w kuchni znudzenie. To tyle z osobistych wynurzeń na dziś :)
Już, już pokazuję nasz dzisiejszy obiad - oparty właśnie na kalafiorze. Połączyłam go z kaszą jaglaną i płatkami owsianymi, oczywiście całość doprawiłam, uformowałam kotlety i usmażyłam je rumiano. A teraz nie mogę się najeść, takie są pyszne. 
Przepis dołączam do akcji na FB "Jemy lekko".



Składniki (u mnie wyszło 12 dużych sztuk):
1 średniej wielkości kalafior
100 g. kaszy jaglanej
10-12 łyżek płatków owsianych + dodatkowo płatki do panierowania
1-2 łyżki posiekanego koperku
mieszanka curry
sól, pieprz do smaku
olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
Kalafiora i kaszę gotuję do miękkości (oczywiście w oddzielnych naczyniach). Po odcedzeniu z wody kaszę przekładam do miski. Gorącego (też porządnie odsączonego z wody) kalafiora dokładnie duszę widelcem i przekładam masę do kaszy. Mieszam wszystko razem, dodaję płatki owsiane i koperek, doprawiam do smaku solą, pieprzem i curry. Masa będzie dość miękka - odstawiam ją do przestygnięcia, a następnie formuję niewielkie kotlety, panieruję je w płatkach owsianych i smażę z obu stron na rumiano (przekładam na drugą stronę za pomocą łopatki). Po usmażeniu przekładam kotlety na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu. Podaję z surówką i sosem jogurtowym.

                

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger