Szukaj na blogu

Grillowany bakłażan

Dawno nie byłam tak głodna, jak dziś - rano lekkie śniadanko, a potem wyszliśmy z domu na kilka godzin. Wróciłam nastawiona że natychmiast muszę coś zjeść! Ale to coś musiało być obiadowe, pyszne - no i koniecznie szybkie. Miałam bakłażany ;)



Składniki na 2 osoby:
3 bakłażany
sól ziołowa
salsa paprykowa
domowa ziołowa przyprawa
ewentualnie sól i pieprz
świeża bazylia
olej
Przygotowanie:
Umyte bakłażany kroję wzdłuż na plastry grubości 1 cm, po czym każdy z obu stron posypuję solą i odkładam na 5 minut, W tym czasie wypuszczą gorzki sok - spłukuję je na sicie. Każdy plaster osuszam ręcznikiem papierowym, a potem nacinam lekko na grubość 2 mm - jak na zdjęciu. Wtedy doprawiam wszystkie plastry wg uznania - część posmarowałam salsą paprykowa, część moją ziołową przyprawą albo solą ziołową. Przyprawione plastry układam na natłuszczonej olejem patelni grillowej i smażę po 3-4 minuty z każdej strony. Wyraźnie widać, kiedy plastry przestają być surowe. Gorące posypuję bazylią, podaję z pomidorkami koktajlowymi i np. sosem jogurtowym.


                         


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger