Szukaj na blogu

Młode ziemniaki duszone z papryką i ziołami

Młode ziemniaki to dla mnie temat niezwykle inspirujący :) Ja w ogóle jestem bardzo "ziemniaczana", nie wyobrażam sobie kuchni bez kartofelków :) A młode - to dla mnie już prawdziwy raj. Często zdarza mi się pokusić o przygotowanie ich inaczej, niż się zwykle przyjęło. Dziś udusiłam je z dużą ilością świeżych ziół, z białą papryką i odrobiną pikanterii papryczki chili. To danie smakowało cudownie!



Składniki:
1 kg niewielkich, równych młodych ziemniaków
1 mała cebula
2 białe papryki
1 czerwona papryczka chili
0,5 szklanki wody
3 łyżki olej
sól i pieprz do smaku
Świeże zioła - 2-3 łyżki posiekanych:
koperku, natki pietruszki, lubczyku, bazylii, szczypiorku
Przygotowanie:
Ziemniaki oskrobuję lub myję dokładnie szczoteczką, przekrajam wzdłuż na pół. Przekładam je do głębokiej patelni, wlewam wodę i olej, dodaję płaską łyżeczkę soli i oprószam pieprzem. Przykrywam i gotuję na średnim ogniu ok. 15 minut. Gdy zmiękną, odlewam połowę płynu. Siekam cebulę, dodaję do ziemniaków i podsmażam pod przykryciem do zeszklenia cebuli. Białe papryki i czerwoną chili kroję w plasterki, dorzucam na patelnię, podsmażam 5 minut, mieszając od czasu do czasu. Jeśli ziemniaki są już zupełnie miękkie i leciutko przyrumienione, wrzucam posiekane zioła, doprawiam całość do smaku solą i pieprzem.


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger