Szukaj na blogu

Lekka sałatka z fetą, truskawkami i olejem dyniowym

Wróciłam wczoraj wieczorem z Poznania, z ważnego dla mnie wydarzenia Blog Conference Poznań - zjechało się nas kilkuset zapaleńców :) Powiem Wam, że jestem zachwycona tym spotkaniem i atmosferą, ale przede wszystkim ogromem wiedzy i informacji, jakie uzyskałam. Mam nadzieję, że to wszystko pozwoli mi na taki rozwój, o jakim marzę :) Z całą pewnością nie omieszkam oddzielnie napisać o tym wszystkim, co się działo, a dziś - jako że na blogu wygląda na to, że od kilku dni nic nie jadłam ;-) - zostawiam szybki przepis na rewelacyjną, przepyszną sałatkę z pachnącymi truskawkami i świeżymi warzywami. Sekretnym składnikiem jest niesamowity olej z pestek dyni (z polskich pestek, to bardzo istotna rzecz) firmy WOJ-LEN, tłoczony na zimno - mam okazję go testować. Nie pomyślałam nigdy, że olej może być tak smaczny, że chce się go jeść ot tak, po prostu, bez dodatków. A ten jest naprawdę wyjątkowy i z całego serca go Wam polecam.




Składniki:
mix sałat 
feta light
świeże truskawki (2-3 na porcję)
kilka kaparów
zielony ogórek 
posiekany szczypiorek i cebulka dymka
słonecznik
olej z pestek dyni, polecam WOJ-LEN
Sos:
0,5 łyżeczki ciemnego cukru (lub miodu w zamian)
duża szczypta soli
2 łyżki lekko gazowanej wody mineralnej
0,5 łyżeczki musztardy ziołowej
1 łyżeczka soku z cytryny
2-3 łyżki oliwy
Przygotowanie:
Sałatę, ogórka i truskawki myję i osuszam. Ogórka obieram i kroję w cienkie półplasterki , truskawki kroję w dużą kostkę. Na talerzyku lub w miseczce układam garść mixu sałat, dodaję ogórka, truskawki, trochę fety pokruszonej na małe kawałki, posiekany szczypiorek z dymką i lekko rozdrobnione kapary. Lekko wszystko mieszam. Przygotowuję sos (najłatwiej zrobić to w zakręcanym słoiku, mocno nim potrząsając): w wodzie mineralnej rozpuszczam cukier (miód) i sól, dodaję sok z cytryny i musztardę, a na końcu oliwę. Sosem polewam sałatkę, na końcu dodatkowo polewam ją olejem z pestek dyni  i posypuję słonecznikiem.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger