Szukaj na blogu

Książki: "Kultury smaków. Przepisy z całego świata" zebrane i zredagowane przez Leylę Moushabeck

Z dużą przyjemnością opowiem Ci o tej książce. 

Bardzo podoba mi się stwierdzenie, że jedzenie to metoda komunikacji. Trafione w sedno! Napisał tak Enrique Olvera, jeden z autorów przepisów zamieszczonych w książce "Kultury smaków", wydanej przez Wydawnictwo Sonia Draga 
Rzeczywiście poznając nowe smaki w naturalny i prosty sposób poznajemy kulturę miejsc, skąd pochodzą.

W żadnym innym państwie nie żyje tylu imigrantów. A przecież każdy z nich ma swoją historię, smaki domu i dzieciństwa, często pieczołowicie pielęgnowane. 
Składniki i dania z całego świata, pełne kolorów i aromatów, połączone niczym w tyglu - w jednym miejscu na kuli ziemskiej: w Stanach Zjednoczonych.

Amerykańska kuchnia jest niczym ogromny stół zastawiony niewiarygodnie różnorodnymi daniami, których korzenie można pewnie odnaleźć w każdym zakątku globu. 

"Kultury smaków" są prawdziwą ucztą przygotowaną przez ponad 70 świetnych kucharzy. To tyle samo niezwykle inspirujących przepisów, okraszonych krótkim wstępem każdego autora - to właśnie tu znajdziesz. Odnajdziesz też niezwykłą różnorodność i multikulturowość.

Z czysto technicznego punktu widzenia stwierdzam, że książka jest bardzo dobrze opracowana, przepisy są jasne, bez niedomówień (wiem jakie to ważne, kiedy z Twoich pytań o moje przepisy, mój Drogi Czytelniku, wynika że oczekujesz jak najdokładniejszych informacji). Mówię to z pełnym przekonaniem, bo przejrzałam ją strona po stronie, przeczytałam przepisy i nie znalazłam niczego, co nie byłoby dla mnie jasne. Co więcej, coś już z niej ugotowałam - zupa z soczewicy i szpinaku smakowała tak, jak ją sobie wyobraziłam, patrząc na zdjęcie w książce. Idealna!

Przystawki, sałatki, zupy, warzywa, ryby, drób, mięso, desery, przekąski i dodatki - taki podział bardzo ułatwia korzystanie z książki.

Jemy oczami, to wie chyba każdy - więc dobra książka kucharska to także doskonałe zdjęcia (na końcu tego wpisu specjalnie wkleiłam kilka zdjęć pochodzących z książki, o której opowiadam, żebyś mógł sam się o tym przekonać).



Kilka szczegółów:
Wydawnictwo Sonia Draga
224 strony
twarda oprawa

W mojej ocenie, oddzielnej dla książek kucharskich: 9/10 punktów.

Zdecydowanie warta posiadania! Będzie inspiracją wielu cudownych dań!


W górnej części bloga widzisz stronę: książki na smutki. To właśnie tam znajdziesz wszystkie moje recenzje.




W każdej dobrej opowieści powinien być opis jej bohaterów. Dla mnie to ważne, bo nawet kilka słów przybliża osobę, i tym samym uwiarygadnia to co ona tworzy.


I - jak już pisałam - uczta dla oczu. Wszystkie poniższe zdjęcia pochodzą z książki:

            

            

            

            

            

             

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger