Szukaj na blogu

Brokułowe kąski z ziarenkami

  Zapowiadałam przedwczoraj, że będzie dużo brokułów :) Zapas ciągle jest, cieszy mnie że zamrażarka powinna dziś przybyć - może uda mi się w takim razie część brokułów zachować na zimę.

   Ale na razie mam dla Was pyszną przekąskę: podgotowane kawałki brokuła usmażyłam w cieście i chrupiących po usmażeniu ziarenkach słonecznika, sezamu i siemienia lnianego, na dodatek cudownie doprawionych ziołami. Użyłam gotowej mieszanki "Ziołowo mi" ze sklepu Ziarenkowo.





Składniki na ciasto:
1 duże jajko
0,5 szklanki mleka
3 pełne łyżki mąki pszennej
sól, pieprz do smaku
1 duży brokuł
mieszanka " Ziołowo mi" ze sklepu Ziarenkowo
olej do smażenia
Przygotowanie:
 Brokuła dzielę na różyczki i gotuję al dente w osolonej wodzie, po czym odcedzam i osuszam. Ze składników ciasta mieszam jednolitą masę (ciasto trochę bardziej  gęste, niż na naleśniki), doprawiam do smaku. Niewielkie kawałki brokuła zanurzam w całości w cieście i od razu przekładam do miseczki z ziarenkami. Dokładnie panieruję, przekładam na patelnię ze średnio rozgrzanym olejem. Smażę z każdej strony na złoty kolor, na chwilę przekładam na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu. Podaję z ulubionym dipem.
Przepis autorski.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger