Szukaj na blogu

Papryka nadziewana serem, brokułem i sosem pomidorowym

  Dostałam dużą ilość brokułów i kalafiora, a jestem w trakcie zakupu dużej zamrażarki - do starej zmieściło się zaledwie trochę. Będę więc moi Kochani raczyć Was moimi pomysłami na te pyszne, letnie warzywa : )

 Dziś wersja pieczona. Surowe brokuły pomieszałam z serem lazur, czosnkiem i sosem pomidorowym i nadziałam nimi papryki - w trakcie pieczenia smak wszystkich składników pięknie się połączył i efekt końcowy jest naprawdę zadowalający! Niedużo pracy, bo przecież nawet nie gotowałam brokułów, a obiad wyszedł bardzo smaczny i niedrogi. Nie trzeba nawet oddzielnie robić sosu, bo ten robi się sam i po przekrojeniu papryki wypływa taki pachnący czosnkiem i serem ... No i obiad jest leciuchny - z bardzo niewielką ilością tłuszczu, zwłaszcza że ilość sera można zmniejszyć. 






Składniki:
5-6 dużych, białych papryk
1 średni brokuł
150 g. sera typu lazur 
2 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku
sos pomidorowy, użyłam Del Monte (dystrybucja firma Develey)
oliwa
świeża bazylia
Przygotowanie:
Brokuła dzielę na różyczki i siekam drobno, przekładam do miski. Dodaję pokrojony drobno ser (zostawiam trochę do ozdoby), posiekany czosnek i kilka łyżek sosu pomidorowego, doprawiam wszystko do smaku solą i pieprzem. Papryki myję dokładnie, odcinam górną część (jak czapeczkę) i pozbawiam je nasion. Wszystkie faszeruję brokułem z serem i sosem pomidorowym, na górze układam kawałki sera i po listku bazylii. Tak przygotowane papryki układam w naczyniu z odrobiną oliwy na dnie, przykrywam naczynie folią aluminiową i piekę przez ok. 40 minut w temperaturze 220 stopni C. Następnie zdejmuję folię, zmniejszam temperaturę do 200 stopni i piekę jeszcze do momentu, aż ser na górze się zrumieni. 
Przepis autorski.

                    

                    

                    





Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger