Szukaj na blogu

Marchewka pieczona z cieciorką i ziołami

Pieczone warzywa smakują inaczej, niż gotowane czy duszone, mam wrażenie że zyskują niepowtarzalną słodycz i są delikatniejsze. W moim daniu połączyłam je dodatkowo z ziołami, czosnkiem i chrupiącymi ziarenkami - wykorzystałam pyszną mieszankę "Ziołowo mi" ze sklepu Ziarenkowo.





Składniki:

5 średnich marchewek
1,5 szklanki ugotowanej cieciorki
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka  mieszanki ziół prowansalskich
kilka gałązek tymianku
oliwa
pieprz do smaku
ziarenka "Ziołowo mi" ze sklepu Ziarenkowo
Przygotowanie:
 Umyte i obrane marchewki kroję w niezbyt grube plastry, przekładam do miski, wlewam kilka łyżek oliwy, dodaję sól, pieprz i zioła prowansalskie. Mieszam wszystko razem, by marchewka dokładnie pokryła się przyprawami. Na dno naczynia do zapiekania wlewam 2-3 łyżki oliwy, wykładam na przemian plastry marchewki i ugotowaną wcześniej ciecierzycę. Dodaję pokrojony w plasterki czosnek, układam na górze kilka gałązek tymianku. Przykrywam naczynie folią aluminiową i piekę przez 40 minut w piekarniku w temperaturze 220 stopni C. Po 40 minutach zdejmuję folię, posypuję danie ziarenkami "Ziołowo mi" i piekę jeszcze 15 minut, już bez przykrycia. Można dodać na górę starty żółty ser - ja posypałam danie parmezanem.
Przepis autorski.


                       

                       




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger