Szukaj na blogu

Spaghetti z sosem serowym i pieczarkami

Moje obiadowe plany dziś runęły w gruzach :) Niedziela miała upłynąć między innymi pod znakiem wycieczki i bakłażanów zapiekanych z 2 serami. Wycieczka- dziękuję, udana, trafiliśmy na godzinkę słonecznej pogody, a widok z gór na spowite mgłą doliny wprawił mnie w błogie niedzielne zadowolenie :) Zadowolenie to zniknęło, gdy odkryłam, że bakłażany kupione wczoraj są w środku całkiem brązowe i do niczego się nie nadają. A że godzina już była słuszna, postawiłam na szybki makaron z tymi samymi składnikami.

 Do mojego dania użyłam rewelacyjnego Sera Korycińskiego "Swojskiego" Czesławy Zarzeckiej - produkowanego na bliskim mojemu sercu Podlasiu. Polecam ten ser, bo wiem, jak czyste są na Podlasiu powietrze i woda, jak zielone łąki i piękne lasy. Ser to sama natura, jest doskonały w smaku - skuście się i spróbujcie.


 Obiad był świetny :)


Po zakupy zajrzyjcie tutaj: www.ser-korycinski.pl




Składniki:
makaron spaghetti (porcja wg potrzeb)
ok. 100 g. dobrej jakości żółtego sera - startego
2 żółtka
1 szklanka mleka
2 łyżki oliwy
spora szczypta czarnego pieprzu
1 ząbek czosnku
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
sól do smaku
10 pieczarek
1 łyżka oliwy do smażenia 
tarty parmezan do posypania
Ser Koryciński "Swojski" Czesławy Zarzeckiej ( z orzechami włoskimi) 
          
                  

Przygotowanie:
 Żółtka ucieram z oliwą i pieprzem. W rondelku z grubym dnem podgrzewam mleko, do ciepłego stopniowo wlewam żółtka, podgrzewam razem, dodaję starty żółty ser, posiekaną natkę pietruszki i czosnek. Mieszam, aż ser się rozpuści,a  sos zgęstnieje. Na oliwie smażę pokrojone w cieniutkie plasterki pieczarki, dodaję do sosu. Całość doprawiam solą, dodaję kawałek sera Korycińskiego "Swojskiego" Czesławy Zarzeckiej pokrojonego w drobną kostkę. W międzyczasie gotuję makaron.  
 Podaję na gorąco - makaron polany sosem, posypany parmezanem, z cienko ukrojonymi płatkami Sera Korycińskiego "Swojskiego" Czesławy Zarzeckiej.
Przepis autorski.


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger