Szukaj na blogu

Ryż duszony w mleku, z kukurydzą, pieczarkami i papryczką jalapeno

  Lubicie ryż z warzywami? Ja bardzo, choć przyznaję - robię go dość rzadko, pewnie dlatego że mam ciągle głowę pełną pomysłów i chcę wypróbowywać nowe smaki. Mój dzisiejszy ryż jest duszony z kukurydzą, pieczarkami i bardzo pikantnymi papryczkami jalapeno- najpopularniejszymi w potrawach meksykańskich. Użyłam papryczek z zalewy, a kupić je możecie w cudownym sklepie z prawdziwymi, meksykańskimi produktami - Arriba, serdecznie Wam to miejsce polecam, zajrzyjcie tam koniecznie!
 Papryczki są naprawdę ostre, więc z dodawaniem ich do ryżu trzeba być ostrożnym. Aby trochę tę ostrość złagodzić, ugotowany- półtwardy ryż już z dodatkami dusiłam z mlekiem.
 Danie jest pyszne, pikantne i rozgrzewające - zapraszam do wypróbowania.  




Składniki
2 woreczki ryżu (u mnie naturalny, dość ciemny, nie oczyszczony)
0,5 szklanki kukurydzy z puszki
15 pieczarek
1 cebula
2-3 papryczki jalapeno z zalewy (do kupienia w sklepie Arriba)
łyżka oleju
0,5 szklanki mleka
kilka gałązek świeżej kolendry lub pietruszki
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
 Ryż gotuję w lekko osolonej wodzie trochę krócej, niż  wg zalecenia - powinien pozostać trochę twardy. Odcedzam go, dodaję do niego kukurydzę i posiekane papryczki. Siekam drobno cebulę i lekko ją podsmażam na oleju, po czym dodaję posiekane w słupki pieczarki, smażę kilka minut by odparować wodę. Do cebuli z pieczarkami przekładam ryż, dolewam mleko i na wolnym ogniu duszę ok. 15-20 minut, aż ryż będzie zupełnie miękki. Dodaję posiekaną kolendrę lub pietruszkę, doprawiam do smaku pieprzem i solą. Podaję na gorąco jako samodzielny posiłek (można jeszcze oprószyć startym serem) lub jako dodatek do obiadu.
Przepis autorski.








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger