Szukaj na blogu

Placki ziemniaczane z mięsem mielonym i cukinią

 Lubię, gdy brak pomysłu na obiad zmienia się w coś fajnego i ciekawego. Dziś tak właśnie miałam, niby w lodówce całkiem spory wybór, a jakoś brakowało mi koncepcji. Ostateczny kształt tych świetnych placków wyklarował mi się w głowie, gdy zobaczyłam cukinię. Efekt naprawdę jest ciekawy i pyszny, placki są bardzo smaczne i bardzo sycące. Można oczywiście dodać do nich dowolny sos.





Składniki:
3-4 ziemniaki
1 mała lub pół większej cukinii
250 g. mięsa mielonego, u mnie z indyka
3 łyżki startego żółtego sera
2 ząbki czosnku
2 łyżki mąki pszennej
1 jajko
majeranek
sól, pieprz
olej do smażenia
Przygotowanie:
Mięso podsmażam na niewielkiej ilości oleju, starając się je jak najbardziej rozdrobnić - aż przestanie być surowe. Warto doprawić je od razu sola, pieprzem i majerankiem. Obrane ziemniaki ścieram na grubej tarce, tak samo cukinię - tę ścieram ze skórką. Mieszam wszystkie składniki, dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, jajko, ser i mąkę, doprawiam wszytko do smaku. Solidnie wyrabiam, najlepiej dłonią, by masa była w miarę jednolita. Smażę dość grube placki - nadałam im kształt obręczą, mają grubość ok. 1 cm. Trzeba je smażyć po ok. 3-4 minuty z każdej strony, uważając jednocześnie żeby się nie przypaliły (ewentualnie można je "dopiec" w piekarniku). Zwłaszcza przy pierwszym przewracaniu trzeba uważać, żeby się ładnie trzymał kształt - najlepiej zrobić to energicznym ruchem, płaską drewnianą łopatką.

                  




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger