Szukaj na blogu

Placki ryżowe z buraczkami

Buraczek, który jako nadprogramowy ugotowałam przy okazji, tak na "wszelki wypadek" (bo a nuż przyda się do czegoś) nie dawał mi spokoju. Musiałam znaleźć dla niego zastosowanie ;) Udało się: świetnie odnalazł się w tych kolorowych placuszkach z gotowanego ryżu, z dodatkiem natki pietruszki i curry.
Placki smakują doskonale z sosem słodko-kwaśnym.

Usmażyłam je na mojej ulubionej patelni Szafir firmy Woll ze sklepu e-gustus. Lubię jej używać, bo nigdy nic się na niej nie przypala i wszystko smaży się bardzo równomiernie. Jest rewelacyjna i bardzo ją polecam.



Składniki:
1 szklanka ugotowanego białego ryżu
1 niewielki burak, ugotowany
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
1 jajko
1 pełna łyżka skrobi ryżowej lub ziemniaczanej
szczypta curry
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia
Przygotowanie:
Ugotowany ryż przekładam do miski. Na najdrobniejszej tarce ścieram buraka i dodaję do ryżu. Wbijam jajko, dodaję posiekaną pietruszkę i skrobię ryżową. Mieszam, doprawiam wszystko do smaku solą, pieprzem i szczyptą curry. Łyżką wykładam niewielkie placuszki i smażę po ok. 4 minuty z obu stron. Usmażone na chwilę przekładam na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu.

                  




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger