Szukaj na blogu

Pieczone kotlety mielone z grzybami leśnymi

   Nie tylko smak dzisiejszego obiadu bardzo mi odpowiadał, ale też klimat całego talerza - przypomniały mi się nasze tegoroczne wycieczki na grzyby - jak doczekać do następnych? W moim talerzu odnalazłam las ;)
Na pomysł upieczenia kotletów wpadłam, bo nie chciałam żeby obiad był zbyt ciężki, a że sos przygotowałam na bazie słodkiej śmietanki, uznałam że taka ilość tłuszczu już wystarczy.






Składniki:
400 g. mielonego mięsa z szynki wieprzowej
3-4 łyżki drobno posiekanych świeżych lub suszonych (namoczonych) grzybów leśnych
2 małe cebule
kilka listków świeżego rozmarynu
1 jajko
2-3 łyżki bułki tartej
sól, pieprz do smaku
Dodatkowo:
bułka tarta do panierowania i oprószenia blachy
olej do smażenia
masło do natłuszczenia blachy
Przygotowanie:
Grzyby podduszam na łyżce oleju, lekko je soląc i oprószając pieprzem - ja mam przygotowane w ten sposób grzyby w słoikach. Obrane cebule kroję w drobną kostkę, podsmażam do zeszklenia na łyżce oleju, po czym przekładam do miski. Dodaję mięso, podduszone grzyby i jajko, rozmaryn (kilka listków) siekam drobniutko i również wsypuję do miski. Dodaję sól i pieprz do smaku, oraz tyle bułki, by masa miała odpowiednią konsystencję (ma nie być twarda). Blachę do muffinek smaruję masłem i oprószam bułką, a potem wypełniam foremki masą mięsną, mocno ją uciskając. Kotleciki piekę w temperaturze 200 stopni C. przez ok. 25-30 minut. Podaję z kaszą gryczaną i sosem grzybowym.


                  


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger