Szukaj na blogu

Krewetki po kubańsku

  Mam dziś dla Was pomysł na lekki, pyszny posiłek - wspaniałe krewetki w dość pikantnym sosie z chili, octem balsamicznym i miodem. Zjedliśmy je na obiad z ogromną przyjemnością, były rewelacyjne. Użyłam produktu mrożonego, krewetek królewskich ze sklepu Kuchnie Świata, nie musiałam ich czyścić i w sumie po bardzo krótkim rozmrażaniu były gotowe do użycia. Są soczyste, duże i bardzo smaczne.

Przepis na moje danie pochodzi z książki Dobra kuchnia. Kuchnia świata Wydawnictwa Dragon, którą opisywałam kilka dni temu, i obiecałam że pokażę Wam jeszcze przynajmniej kilka przepisów. Dla przypomnienia i pod tym postem załączam filmik, w którym krótko o książce opowiadam.



Składniki:
12-15 oczyszczonych krewetek królewskich, polecam sklep Kuchnie  Świata
1 czerwona papryczka chili
1 średnia cebula
1 duży ząbek czosnku
3 łyżki octu balsamicznego
4 łyżki oliwy
1 łyżka masła
0,5 łyżeczki miodu
sok z połowy cytryny
Przygotowanie:
Krewetki (rozmrożone) przekładam do miski, skrapiam octem balsamicznym i łyżką oliwy, dodaję posiekaną drobniutko papryczkę (bez pestek), odstawiam na 10 minut. Cebulę i czosnek drobno siekam. Na głębokiej patelni rozgrzewam oliwę, wrzucam cebulę, czosnek i krewetki. Smażę razem, na średnim ogniu bez pokrywki do zeszklenia cebuli, po czym dodaję miód, sok z cytryny i masło. Mieszam, przykrywam i smażę razem jeszcze 3 minuty. Podaję od razu, z ryżem lub bagietką.
Przepis pochodzi z książki: Dobra kuchnia. Kuchnia świata Wydawnictwo Dragon.

              



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger