Szukaj na blogu

Zapiekanka makaronowa z białą kapustą i grzybami

Wczoraj zrobiłam taką zapiekankę, żeby nie zmarnował mi się kawałek białej kapusty, który został mi po przygotowywaniu bigosu. Obiadek w sam raz na chłodny jesienny dzień - sycący, a na dodatek tani i łatwy. Jeśli lubicie łazanki z kapustą, ta zapiekanka również Wam posmakuje.




Składniki:
kawałek białej kapusty (u mnie ok. 2 szklanki, posiekanej)
1 duża cebula
ugotowany dowolny makaron, u mnie świderki z mąki pełnoziarnistej - mniej więcej tyle, ile kapusty
kilka suszonych grzybów leśnych 
natka pietruszki
1 ząbek czosnku
1-2 jajka
2-3 łyżki bułki tartej
tarty żółty ser
sól, pieprz do smaku
masło do posmarowania formy
Przygotowanie:
Posiekaną kapustę gotuję ok. 30 - 40 minut, gotuję też makaron. Grzyby zalewam wrzątkiem i odstawiam na czas gotowania kapusty (pod przykryciem, żeby namokły). Wystudzone: kapustę i makaron przekładam do miski (można je posiekać, żeby były drobniejsze). Dodaję odciśnięte, pokrojone drobno grzyby, posiekane drobno: czosnek i natkę pietruszki, jajka, bułkę tartą oraz sól i pieprz do smaku. Dodaję też trochę startego żółtego sera, mieszam. Masę przekładam do natłuszczonej masłem i oprószonej bułką tartą formy. Formę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 195 stopni C (góra-dół, środkowy poziom piekarnika, bez termoobiegu) na 30 minut, po czym posypuje zapiekankę serem i piekę jeszcze 10 minut.


                            


                             


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger