Szukaj na blogu

Pieczone skrzydełka z ziemniakami i marchewką

 Taki obiad wczoraj wyszykowałam, przyznam że z braku czasu. Zazwyczaj, gdy mi go brakuje, wybieram coś pieczonego. Skrzydełka bardzo lubię, mam do nich sentyment jeszcze z dziecięcych czasów - zawsze je dostawałam (może dlatego, że byłam najmłodsza?).
Ta jednogarnkowa potrawa to bardzo wygodny sposób na posiłek. Jest pełna smaku dzięki ziołom ze sklepu Skworcu

Ułatwiacie sobie w taki sposób czasami życie ? 



Składniki:
5-6 skrzydełek kurczaka
2-3 ziemniaki
1 marchewka
1 łyżeczka ziół prowansalskich, polecam sklep Skworcu
1 łyżeczka pieprzu cytrynowego, polecam sklep Skworcu
0,5 łyżeczki czosnku granulowanego, polecam sklep Skworcu
ok. 1 łyżeczka soli
oliwa
Przygotowanie:
Skrzydełka myję, osuszam i dzielę na dwie części, odcinając jednocześnie końcówki. Przekładam je do miski, dodaję sól, łyżeczkę oliwy i zioła, dokładnie wcieram przyprawy w mięso i odstawiam na godzinę. Na dno naczynia do pieczenia wlewam trochę oliwy, układam kawałki kurczaka. Obraną marchew kroję w słupki, również układam w naczyniu. Przykrywam wszystko folią aluminiową i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. na 25 minut. Obrane ziemniaki kroję jak na grube frytki, lekko je solę i dokładam po 25 minutach do mięsa z marchewką. Przykrywam, piekę 20 minut, po czym zdejmuję folię i piekę do miękkości ziemniaków. Wszystko powinno się lekko zarumienić.



                  


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger