Szukaj na blogu

Kotlety mielone z czerwoną fasolą

  Są dania, które powstają zupełnie przypadkiem, np. po przeglądzie kuchennych zapasów. Tak też moje dzisiejsze kotlety narodziły się w mojej głowie - gdy zobaczyłam puszkę fasolki. Bardzo podobają mi się w przekroju ;)
Fasola zastąpiła jajko, kotlety się dobrze trzymają :) Bardzo fajnie smakowały z sosem tzatziki (np.takim).





Składniki:
300 g. mielonego mięsa wieprzowego (u mnie karkówka)
1 puszka czerwonej fasoli w zalewie
2 ząbki czosnku
1 łyżka bułki tartej + bułka do panierowania
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia
Przygotowanie:
Fasolę odsączam i lekko rozgniatam widelcem (pozostawiając część w całości). Przekładam ją do miski, dodaję mięso mielone, przeciśnięty przez praskę czosnek i bułkę tartą. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Formuję niewielkie kotleciki, panieruję je w bułce tartej  i smażę na niewielkie ilości oleju z obu stron na rumiano. Podaję np. z sosem tzatziki.
Przepis autorski.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger